every gurls have there own Herstory, but me?? i fight for it.
Lyrics (58) Tips (19) Quotes (12) Baby (10) Vblog (6) Imamku (5) gelagat manusia (3) Cit Cat (1) Novello (1)

Translate

SincerityNaddyStory

My photo
♥normal♥simple♥friendly

December 12, 2011

kurus VS gemuk

hai semua gadis kurus dan teruna gemuk...
apa khabar anda untuk hari ini..
makin bertambah kurus atau gemuk..??

okeoke...jangan la fed up..
aku tau ramai orang sensitif topic kurus gemuk nie.
aku cukup memahami orang yang rasa diri tak sempurna,
sebab tak dapat badan yang ideal like me..haha.

lumrah manusia memang tak pernah puas dengan apa yang dah ada.
sapa yang kurus.. nak badan cubby2 kan..
kononnya..bile nak peluk sedap la..
then nampak berseri bile ada pipi yang comey lotey.
dan sapa yang gemuk pulak nak badan slim kerengga..
sebabnya semua model pun kurus..
lagi kalau kurus senang skit, baju sume pun boleh pakai..

KAN DAH KATA MANUSIA TAK PERNAH PUAS...!!! grrrrrrr

tapi ada jugak yang kata bila gemuk...bahagia la tu..
dan bila kurus tu tengah menanggung derita la apa lagi..
betul ke kawan-kawan semua?

macam tu aku kategori orang yang tak bahagia la ye?
sebab kurus aku nie makin lama makin tak dapat nak di bendung lagi dah..
tapi my Mr. Pelik sendiri cakap..
saya nie la penyebab yang dia kuat makan sekarang,
 sampai buncit comey sekarang..
nak lari masa futsal pun tak larat...hehe

bagi aku la..tak kisah la gemuk atau kurus..
itu tak dapat mengambarkan kita bahagia atau derita.
sebab setiap individu itu sendiri..
ada cara masing-masing untuk menunjukkan reaksi masing-masing.

contohnya,
ada gadis akan makan banyak-banyak bila gaduh dengan bf.
makan coklat berbakul-bakul, sebabnya nak hilangkan stress...
tapi
ada jugak gadis dia tak boleh nak makan or buat apa-apa pun bila gadus dengan bf..
takde selera nak makan sebabnya sentiasa ingatkan masalah.

so jangan la kita mentafsir seseorang tu dari bentu tubuhnya sahaja...
sebab tu semua tak bererti apa-apa..
ye la..ada orang gemuk sebab susah nak yayak la..
simpan lama sangat dalam badan...hehe

~me and my boyfriend~

nota : haty  sila la gemuk sikit wahai naddy amat... ^_^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...