every gurls have there own Herstory, but me?? i fight for it.
Lyrics (58) Tips (19) Quotes (12) Baby (10) Vblog (6) Imamku (5) gelagat manusia (3) Cit Cat (1) Novello (1)

Translate

SincerityNaddyStory

My photo
♥normal♥simple♥friendly

July 30, 2010

Sampai Menutup Mata

Embun di pagi buta
Menebarkan bau basah
Detik demi detik ku hitung
Inikah saat ku pergi

Oh Tuhan ku cinta dia
Berikanlah aku hidup
Takkan ku sakiti dia
Hukum aku bila terjadi

Aku tak mudah untuk mencintai
Aku tak mudah mengaku ku cinta
Aku tak mudah mengatakan
Aku jatuh cinta

Senandungku hanya untuk cinta
Tirakatku hanya untuk engkau
Tiada dusta sumpah ku cinta
Sampai ku menutup mata
Cintaku sampai ku menutup mata

Oh Tuhan ku cinta dia
Berikanlah aku hidup
Takkan ku sakiti dia
Hukum aku bila terjadi

kenal kah kita

hari nieh...tibe2 je mamat officer tu tegur aku.. padahal, aku tak kenal dieh pun. name pun aku tak tau kut.. padahal mmg satu office. masalahnyer staff kt sinieh punye la ramai..mane la aku nak ingat satu persatu sume. aduyai.. stakat tegur biase takpe la jugak, nieh tiba-tiba tanye sal danish sihat ke tak.. terus aku rase mengigil.. ader ke aku pernah chatg ngn dieh??
kuang..kuang..kuang.. dan akan terkantoilah nanti..

July 29, 2010

sakit yang datang, pergi dan kembali

dari kelmarin dan kelmarin, semalamam... demam yang tak kebah-kebah. itu antara penyebab yang buatkan aku tak update blog nieh. agak kelamaan sedikit la. hurm, aku sakit ape?? aku ade penyakit ke?? aku sendiri pun tak tau. just aku rase badan seram sejuk.. ade rase panas jugak. sumua serba tak kena. aku rase pening yang teramat, aku rase kelaparan yang tersanggat.. tapi aku dah takde selera. kesian sangat kan.. tapi nasib baek la ade si kecil yang memahami.. yang tau mamanya sakit, yang sangat bertimbang rasa. thanks anak sebab tak buat hal pada masa darurat mama.. kalau tak, sure air mata mama jatuh lagi.. hehe. tapi masalahnyer banyak pulak anak-anak orang laen yang tak paham-paham. adus, rase nak pecah kepale duk umah. dah la aku cuti 3 ari.. sehari mc n due hari el.. n bile kire-kire tinggal bape kerat la cuti akuh yang tinggal. hurm, stress memikirkan. dan aku ade terpikir, aku sakit bab terlampau stress ke?? aku ade la terbace sal stress yang danish maen kertas die tu.. macam la ade stress, banyak mane tu yang tak tau.. hurm, biar la. lagi sekali aku demam yang same. aku g la check darah. bab doct ckp kalau still same lagi, jumpe dieh n ambik darah. act semalam nak g.. tapi kereta tak boleh start. kenape?? aku ingatkan batery yang beli ngan angah tu tak leh pakai.. rupenyer, batery tu tak pasang betul-betul.

stressssertsstressssertsstressssertsstressssertsstressssertsstressssertsstresssserts

Hari Ini, Esok Dan Seterusnya

hari ini dadaku bergetar
terguncang memilu dan mengerang
ku yakin ku tak salah
karna hatiku tak pernah dan takkan berdusta

cinta cinta cinta
aku jatuh cinta

esoknya ku pikir rasa itu
akan menghilang dengan seiring waktu
namun ternyata tak berubah
aku makin tergiur pada dirimu

cinta cinta cinta
aku jatuh cinta

dan seterusnya rasa ini selalu terjadi
dan tak pernah berkurang
hatiku hanya untuk dirimu
aku bahagia hanya bila kamu bahagia

esoknya ku pikir rasa itu
akan menghilang dengan seiring waktu
namun ternyata tak berubah
aku makin tergiur pada dirimu

cinta cinta cinta
aku jatuh cinta

dan seterusnya rasa ini selalu terjadi
dan tak pernah berkurang
hatiku hanya untuk dirimu
aku bahagia hanya bila kamu bahagia

dan seterusnya rasa ini selalu terjadi
dan tak pernah berkurang
hatiku hanya untuk dirimu
aku bahagia hanya bila kamu bahagia

bahagia

July 23, 2010

rintihan itu

Anak sayang... td mama baru baca blog dari suara hati mama-mama lain utk anak mereka. tp anak mereka lain sedikit dari danish... anak-anak mereka tak sesehat danish. tak sekuat danish, tak main panjat-panjat tangga, sebab dorang nak berjalan pun tak kuat sayang. tak mintak itu and ini macam danish sebab nk bercakap pun tak tahu.. cume tahu menangis sahaje. mama faham apa dorang rasakan danish, sebab mama pun seorang ibu. mama tau apa rasanya bila kena berharap pada sesuatu yang tak pasti. mungkin ke anak-anak kecil tu boleh bertahan menahan segalanya? boleh ke mama tu semua tengok anak-anak dorang menbesar, masuk universiti.. kahwin kan anak-anak dorang n lepas tu bermain dengan cucu-cucu pula hari nanti?? mama tak tau sebab tu semua kuasa ALLAH.. dan kalau DIA nak ambil mereka pun mama tak boleh nak pertikaikan apa-apa, kerna disitulah sesungguhnya yang kekal abadi. tp mama berfikir plk klu itulah yang terjadi pada mama.. boleh ke mama bangun.. boleh ke mama terus cekal seperti sekarang?? sebab mama tak tahu.. boleh ke mama tanpa danish.. mama tau yang satu hari danish akan tinggalkan mama, danish anak lelaki.. danish akan ada keluarga, danish kena tinggalkan mama untuk tanggungjawab danish.. tp masa tu mama masih boleh tengok muka danish.. pegang tangan danish.. bukan seperti mama-mama td, dorang cuma dapat melihat pusara anak-anak mereka. cuma dapat lihat bunga yang tumbuh subur menemani pusara itu.. bolehkah kalau mama sekuat mereka?? akankah mama sekuat itu.. sebab segala kekuatan yang mama ada hari ini adalah kerana dan untuk danish. Dan danish dengarlah kata mama.. bila sakit kena makan ubat. jangan buang, jangan muntahkan.. sebab mama tak mampu kalau mama kehilangan danish. dan untuk mama-mama itu, terima kasih berkongsi secebis luahan rasa yang anda lalui. walau saya tahu, tidak segalanya akan dicoretkan.

July 20, 2010

pilihan

chentailah seseorang itu kerana hatinya,
dan bukan rupa parasnya.. kerna,
rupa paras itu akan hilang dimamah usia..
tp tidak pada hatinya.. kerna,
hati itu di bawa ke mati..

M.D.A

mata adalah untuk melihat kamu..
tangan adalah untuk menyentuh dirimu..
mulut adalah untuk berkata-kata denganmu..
minda adalah untuk mengingatimu..
hati adalah untuk di isi olehmu..

mama luv u baby
when u hate someone..
u cant even look at his face when being together..
u even can easily forget them.
but...........
missing someone..
means that u cant wait to be with him when being apart..
and when u try to forget them u suffer coz it hurts so much..

p/s : 
it takes a minute to find a special person,
an hour to appreciate them,
a day to love them,
but then an entire life to forget them..

it true

really love u,
i really miss u..
but sometimes i hate u so much,
that i cant control my self..
sometimes im all mixed up,
and think this all is a dreams..
but then i pray to GOD for help and blessing,
and i feel relief coz i know..
what im feeling for u is pure and true :')

p/s : love is weird, sometimes u dont even know..
WHY? WHEN? HOW? WHERE?
is just happens..suddenly u feel that ur life is complete

i HATE u

H - Happy To See U
A - Always Miss U
T - Take U In My Mind
E - Everyday, I Never Forget U

so i really want to say that i HATE u so much :D

Syukur Pada Mu Maha Esa

Ketenangan Ada Dalam Iman,

Bahagia Ada Dalam Redha,

Sihat Ada Dalam Solat,

Damai Ada Dalam Zikirullah


(^_^)(^_^)

Cant you see??

~i need u here by my side..
~i'll be there for u, if u need me..
~i Love u so much n 4ever..
~i always remember the memories we have together..
~im happy if u happy!!
~im the one, who understand u most..
~i know everythings about u..
~im the one, who can make u smile when u want to cry..

andai benar aku terluka keranamu..
itu tandanya cinta ini kepadamu..
andai benar ada sayang dihati lagi..
lenyapkanlah segala rasa ini..

July 16, 2010

Sang Suami

Suamiku..
ketahuilah, aku mencintaimu dengan sepenuh hati ini..
tiada belah bahaginya lagi untuk dirimu..
ku senantiasa menanti dan mengharapkan kehadiranmu..

Suamiku..
berikanlah aku bahagia itu..
agar dapatku tahu, kasihnya akan dirimu..
dapatkah kau merasai sayang dan rindu ini..

Suamiku..
ku tahu, aku bukanlah pilihan hatimu yang pertama..
tapi sudilah kiranya kau belajar dari hati untuk mencintai..
seperti mana aku belajar memaafkan kau yang melukakan..

Suamiku..
katakanlah yang kau mencintaiku..
tunjukkanlah kasih itu jika sememangnya pernah ada..
sayangilah hanya diriku..

kemanakah arah kan ku pergi..andai tiada kau disisi..
perlukah ku menanti..pada satu jawapan yang tak pasti..

bila cuka ada dihati

cinta hadir tanpa disedari.. aku senang dengan sikapmu bukan bermakna aku sayang.
namun kini, hati ini telah kau miliki.. dan aku senang begitu.. kau berilah cinta itu.
siramilah dengan penuh kasih sayang kerna ku pasti takkan selamanya kekal indah.
cerita kita ini tentunya beronak dan berliku..

__________________________________________________________________

bila sendirian begini aku terasa sepi, tanpa dia insan yang aku cintai..
terasa kosong jiwa ini.aku perlukan dia di setiap detik waktu,
kerna hanya dia yang mampu membuatku bernafas lega..
dengan kasih dan cintanya itu??

dimana cinta itu.. adakalanya diri ini kecewa dengan sikapmu..
dengan dirimu.. namun, untuk meninggalkanmu,
bolehkah aku?? ku tahu ku sayang kamu, kerna kamu kini dihatiku.
dan tak mampu untuk ku usir biar seribu tahun mendatang,
kerna kamu..terlalu istimewa di hatiku.

apa lagi aku perlu lakukan hanya untuk bersamanya.
dia kini bukan lagi yang aku kenali dulu..
aku cuba menerima segalanya, namun semakin hari..
semakin aku tidak fahami..kenapa tak pernah dia cuba mengerti diri ini.
kenapa dia begini setelah semua ku lakukan demi semata-mata dirinya.

segalanya berakhir kini, disini aku sendirian tanpa dirimu menemani..
pergilah kau andai dirimu bukan milikku lagi..
kerna tiada lagi air mata untuk ku tangiskan lagi,
kau tahu segala yang ku lakukan umpama melukut di tepian gantang!!
sekarang pergilah dan tak usah kembali,
akurelakan segalanya yang berlaku antara kau dan aku.
walau semuanya hanyalah racun di hati kecil ini.
sesungguhnya kau tak pantas untuk memiliki..

kini kita dalam dunia berbeza..
kau dan aku punyai hala dan tujuan yang laen.
entah kenapa,berulang lagi peristiwa ini.
aku cuba menerima segalanya, dengan hati yang tabah..
dan aku pasrah andai sudah ini suratan takdir.

cinta ini pergi dan terusan menjauh dari diri.
haruskah ku akur pada setiap ketentuan ilahi?
perlukah ku pendam setiap duka dan kecewa dalam hati..
atau ku biarkan semuanya berlalu dan pergi.
cinta itu tak mampu ku gapai lagi,
aku yang terlalu bodoh dan hina..
tidak mampu untuk mendekati cinta nan suci itu.

akhirnya segalanya telah kau ucapkan..
bagaimana untuk aku meyakinkan diri ini,
yang kau telah pergi meninggalkan aku sendirian.
yang ada hanyalah kenangan lalu yang tak bisa ku ulangi lagi.
kau berubah sekelip mata, kau tak pernah cuba meyakinkan aku..
yang hanya diri ini bertahta dihatimu..
dan paling pasti, kau tak yakin untuk mengakui cerita luka lara ini.

akhiri segalanya.. biar hilang sayang..biar hilang rindu..
biar lenyap semua rasa di hati ini.
aku mengundurkan diri dengan maruah diri.
kau bukan lah sesiapa dihati ini,mahupun dalam diri ini..
kau cuma sekadar syiling satu sen, dan tak bermakna untukku.
tapi karat dirimu melekat di bajuku..
menjadi tanda di diriku.

makin aku dekati, kau jauhi.. aku ada harga diri, memgapa kau buatku begini..
di waktu ini kau tinggalkan aku sendiri..

coretan masa lalu.. :)
berakhirlah dengan bahagia

F.O.R.E.V.E.R Y.O.U.R

aku takkan pernah meninggalkan dirimu hanya kernanya.. dia cumalah bayangan masa lalu dan tak mungkin ku ulangi kisah itu kembali, hanya kerna rayuannya kembali.pahit dan memeritkan, dia akan ku biarkan berlalu pergi seperti kehadirannya dulu. ku lupakan segalanya yang berlaku, agar tenang hatiku ini.. dan biarkan bahagia nanti. moga kekal abadi sayang.. segala rasa ini cuma hanya untuk kamu, jangan pernah ragui hati ini kerna sesungguhnya ianya milikmu..walau pernah ada dieh..

BENARKAH ITU SATU KESILAPAN..
ADAKAH KEKESALAN DALAM HIDUP INI KERNANYA..
BAHAGIA ITU PASTI KAN MENJELMA..
BELAJARLAH UNTUK HIDUP YANG MENDATANG..

July 14, 2010

That's The Way It Is

I can read your mind
And I know your story
I see what you're going through, yeah
It's an uphill climb
And I'm feeling sorry
But I know it will come to you, yeah
Don't surrender
'Cause you can win
In this thing called love

When you want it the most
There's no easy way out
When you're ready to go
And your heart's left in doubt
Don't give up on your faith
Love comes to those who believe it
And that's the way it is

When you question me
For a simple answer
I don't know what to say, no
But it's plain to see
If you stick together
You're gonna find the way, yeah
So don't surrender
'Cause you can win
In this thing called love

When you want it the most
There's no easy way out
When you're ready to go
And your heart's left in doubt
Don't give up on your faith
Love comes to those who believe it
And that's the way it is

That's the way it is

When life is empty
With no tomorrow
And loneliness starts to call
Baby don't worry
Forget your sorrow
'Cause love's gonna conquer it all all

When you want it the most
There's no easy way out
When you're ready to go
And your heart's left in doubt
Don't give up on your faith
Love comes to those who believe it

(And that's the way it is
When you want it the most
There's no easy way out
When you're ready to go
And your heart's left to doubt)

Don't give up on your faith
Love comes to those who believe it
And that's the way it is
That's the way it is
That's the way it is
Don't give up on your faith
Love comes to those who believe it
And that's the way it is

sesungguhnya cinta itu sukar untuk diluahkan,
sukar untuk diungkapkan, dan sukar untuk difahami..

andai kau tahu (episod 1)


Di pantai sepi ini,aku keseorangan. Terasa ketenangan yang ku cari-cari selama ini. Letih!! Ya itu pekataan yang paling tepat untuk semua ini. Maafkan mama sayang. Mama terpaksa pergi walaupun mama rindukan anak sangat. Mama tak dapat mempertahankan Wafiq, betapa lemahnya mama sayang.Huh….

Sesekali mata ku kerlingkan ke ombak yang bergelora. Seperti perjalanan hidup ini, ada pasang dan ada surutnya. Tapi, bilakah akan surutnya hidup ku ini?? Seperti tiada penghujungnya masalah yang aku hadapi. Ya TUHAN, andai ini ujian darimu. Aku redha, dan aku berserah segalanya padamu. Masih ku ingat lagi, disinilah dulu kami berbulan madu, berjanji setia bersama.. Nyata segalanya hanyalah tinggal kata-kata.

“Ayang.. thanks bab sanggup jadi wife abang, n sanggup terima abang dalam hidup ayang. Walaupun kita kahwin macam ni.. abang bahagia. Abang janji, abang tak akan sia-siakan ayang.” sambil tersenyum Wan menuturkan kata-katanya. Aku turut tersenyum mendengar pengakuannya itu. “Ayang tak harap emas permata dari abang, tapi cukuplah abang setia dengan ayang sampai bila-bila. Itu je ayang mintak abang. Walaupun ayang tau, susah untuk kita hadapi masa depan. Tapi semua dah pun jadi n ayang terima dengan hati terbuka. Mungkin perkahwinan kita ada hikmahnya. Cuma bila kut abang rasa nak bagi tau family abang tentang semua ni?” persoalan itu timbul semua di benak fikiranku. “Hurm, sabar dulu la ayang. Biar abang habiskan study dulu k. Nanti sampai masa, abang bagi tau ayah n ibu. Then, kita pun akan ada perfect family macam orang lain. Ada anak.. ayang nak kan lahirkan anak abang??” soalnya nakal. Aku terdiam kelu tanpa bicara.

Sesungguhnya aku belum lagi berfikir sejauh itu. Tentunya aku juga pernah mengimpikan melahirkan zuriat untuk dia yang aku cintai. Selama 4 tahun aku menjaga perhubungan kami. Akhirnya perkahwinan menjadi tanda segala kasih dan sayang kami. Cuma yang aku kesali, perkahwinan kami bukan seperti orang lain. Pengantin diraikan, Inai merah ditangan ataupun majlis yang gilang gemilang. Perkahwinan impian ku sejak kecil lagi untuk meraikan majlis perkahwinanku di tasek tidak menjadi kenyataan. Yang ada hanyalah kenduri doa selamat dari keluarga disebelah pihakku. Dan yang hadir bagi pihak lelaki cumalah kawan-kawan Wan sendiri. Ah, betapa semua ini masih tak dapat aku lupakan.

July 12, 2010

saat itu

saat ku ingin menatap wajah mu,
ku membutakan mata ini..

saat ku ingin mengatakan sesuatu padamu,
ku membisukan bibir ini..

saat ku ingin mengapai dirimu,
ku kakukan tubuh ini..

saat ku ingin penjelasan darimu,
ku cekalkan hati ini..

& melepaskan kau pergi.........

ANDAI

andai dapatku menyatakan
betapa aku cinta kepadamu..
andai dapatmu menyintai
diriku sepenuh hatimu..
tapi itu hanyalah impianku saja,
ku tahu semua itu takkan terjadi..

i miss the old days, i miss our last memories, what i miss the most is u.. babe

promise me

love me, hug me, remember me.. promise??
call my name, be my fren, dont leave me.. promise??
dont hurt me, protect me, comfort me.. promise??
dont turn ur back to me, dont ignore me, be hapy for me.. promise??
move on without me, forget me, be hapy even if it hurts me.. promise??

if u need me

if u r alone, i'll be ur shadow..
if u want to cry, i'll be ur shoulder..
if u need to be hapy, i'll be ur smile..
but anytime u need someone, i'll just be me..

kita

kiranya kesempurnaan yang kau harapkan..
lebih tinggi dari gunung yang menimbun,
aku hanya bukit-bukit kecil yang sering dijejak..
kiranya kelebihan yang kau impikan..
lebih dari lautan yang tidak bertepi,
aku hanyalah liku-liku sungai yang sempit lagi kotor..
kiranya keindahan yang kau inginkan..
lebih dari mutiara yang dipandang dunia,
aku cuma sebutir darinya yang tertanam sepi didasar lautan..
kiranya kesenangan yang kau idamkan..
lebih dari setaman kuntuman bunga mekar mengharum,
aku cuma setangkai tulip putih yang kembangnya tiada..
aku ada tawa yang ingin dikongsikan bersamamu..
aku juga ada duka yang tak ingin membebankanmu..
aku ada senyuman yang jarang kuukirkan..
aku juga ada tangisan yang mengiringi perjalanan..
bersamaku ada setulus kasih sayang buatmu..
bersamaku bertamunya rindu yang tidak kenal erti jemu,
selagi diriku ada diingatanmu
&
bersamaku ada bahagia yang inginku tahtakan buatmu..
selagi kau ikhlas meniti liku-liku bersamaku..
bersamaku ada doa yang sentiasa digalas..
perubahan detik mencipta usia,
hilangnya doa andai sakaratulmaut menjelma..
bersamaku ada kesetiaan..
umpama karang yang teguh dilautan gelora,
akan hilangnya setia andai karang diganggu utuhnya..
bersamaku ada kejujuran.
ibarat langit membumbungi bumi,
hilangnya jujur saat langit dan bumi bersatu..

biar rindu asal tak jemu,
biar kasih asal tak sedih,
biar cinta asal tak terseksa,
biar sayang asal tak hilang,
biar berpisah asal hati tak berubah..

menyerah kalah

Kini aku tidak akan menyerah kalah..
Jika kebiasaannya aku menangis,
kerana rasa sedih dan terkilan dengan sikapmu..

tapi kini.....

aku akan tertawa dan tersenyum,
kerana inilah kekuatanku...
aku yakin mana mungkin kau..melupaiku.

susah,senang,sedih dan gembira...
selama ini kita bersama..
tidak mungkin semudah itu untuk kau melupaikannya.

SELAGI KUKUH CINTA DI HATI INI..
AKU PASTI SELAGI ITU KAU TAKKAN BISA MELUPAKANKU..

LELAKI

Wahai Kau LELAKI..

Mengapa kau terlalu penakut untuk bertanggungjawab diatas segala perbuatanmu..

Wahai Kau LELAKI..

Akulah wanita lemah yang sanggup mengalas semua kesalahanmu..
sungguh DAYUS kah dirimu??

Wahai Kau LELAKI..

Mengapa kau sanggup meninggalkan diri ini sendirian dengan cara penipuanmu ..

Wahai Kau LELAKI..

Akulah wanita setia yang sanggup memaafkan segala pendustaan darimu..
sungguh PENGECUT kah dirimu??

Wahai Kau LELAKI..

Mengapa kau hadir setelah semua ini terjadi antara diriku dan dirimu..

Wahai Kau LELAKI..

Akulah wanita yang serba kekurangan ituh..
dan aku xlayak mendapat cintamu..
sungguh aku mencintaimu..
namun ku xtegar menghancurkan hidupmu..

jika kamu memancing ikan, setelah ikan itu terlekat dimata kail.. hendaklah kamu mengambil ikan itu.. jangan sesekali kamu lepaskan ia semula ke dalam air begitu sahaja, kerana ia akan sakit oleh kerana bisa ketajaman mata kailmu dan mungkin akan menderita selagi masih hidup..
Untuk insan bernama LELAKI.

sebelum dan selepas

HATI

(sebelum kahwin)
H-hanya dikau yang aku cinta
A-air paip pun manis macam gula
T-tak jumpa sehari boleh jadi gila
I-igauan indah tak terkira

(selepas kahwin)
H-hantu jembalang lagi sempunrna
A-air mata menjadi teman setia
T-tempat mengadu kini tiada
I-ikut hati mati, ikut rasa binasa

KASIH

(sebelum kahwin)
K-kongsi semua suka dan duka
A-abg adik, ayang anja
S-sumpah janji semua ada
I-istana bahagia juga kan tercipta
H-hatiku, hatimu jua

(selepas kahwin)
K-kaki tangan naik kat kepala
A-abuk pun tarak, nak makan ape?
S-simpati langsung tak ada
I-ironi membakar jiwa
H-hidup mati menyusahkan sahaja

CINTA

(sebelum kahwin)
C-cubit kiri, kanan terasa
I-impian indah ibarat syurga
N-nikah impian utama
T-taat setia membawa bahagia
A-awal dan akhir kan bersama

(selepas kahwin)
C-cuka yang di tuang ke luka
I-iblis yang merosak minda
N-nafsu semata-mata
T-tuba yang dibalas semula
A-api dalam neraka

SAYANG

(sebelum kahwin)
S-sikit-sikit SORRY
A-asal free mesti nak jumpa
Y-you lap me, i lap u.
A-apa saja sanggup diduga
N-nak itu, nak ini.mesti dapat punya
G-gula-gula, coklat n teddy. xpernah dilupa

(selepas kahwin)
S-salah sikit kiamatlah dunia
A-air tak sedap, basahlah mata
Y-yang betul cuma dia
A-ade takde same je
N-nak lawan digelar derhaka
G-gaduh tiap-tiap jam

SELAGI.....

selagi matahari masih berdampingan awan.. kenapa perlu berputus asa.
selagi ada esok untuk berjalan semula.. teguhlah seperti matahari.
selagi awan bertemu angin dan hujan.. hidup tetap perlu diteruskan.
selagi manusia menemui hari yang buruk.. itulah maknanya masih bernyawa.
selagi tidak berputus asa.. mungkin jatuh untuk bangun semula.
selagi matahari menemani kita.. akan tibalah hari kita.


selagi ada cinta..

pengertian

utuskan aku sebuah perkhabaran, daripada pepohon rasa ini.. untuk singgah di dada damaimu. saban hari, ajarkan aku menjadi berani.. dari sebuah bukti, yang termaktub di jemari waktu.. melenyepkan segala prasangka. temukan aku sebuah pengertian di sebalik barit-barit yang tersususn, menyelit maksud penuh rahsia..

sepi itu sendiri

saat ini, mengapa ku sendiri lagi..
walau ada kau disitu, pengubat sepi ku..
mengapa ini semua terjadi sayang??
sesungguhnya aku menyesali setiap kesilapan..
namun semua telah pergi, dan..
disini aku terluka menanti kehadiranmu

Dear Dairy..

Semalam, aku bkk balek diary2 akuh yang ader.. aku bace satu persatu. kenangan lame tu dtg kembali. tapi peliknyer.. xde setitik pn air mate aku mengalir. mungkin xde penyesalan yang perlu akuh tangiskan lg. sume cume bende2 yang xkan aku ulangi dalam hidup akuh yang mendatang. percaya atau x, aku mmg dh jadi seorang yang laen dr dulu. so sume diary2 yang aku ade, telah akuh buangkan. cume ade moment yang aku xnk lupekan yang aku koyak n simpan. n ade yang perlu akuh simpan utk mase depan nanti. maaf danish, mama byk buang mase dalam hidup kite. mencube itu n ini, dan akhirnya.. itu cume pembaziran mase. tapi xpe, kite dah ade perubahan dalam hidup kite, kite dh capai step pertame dlam hidup kite bersame syg. so mama rase hapy sgt wlaupun kadang2 mama stress. dear dairy, dh terlalu lame aku bersame ko sejak dulu.. dan sekarang aku lepaskan ko. dan xada lagi kate-kate akan aku ukir di badanmu. semoge itu yang terbaek. semoge hari mendatang sesungguhnya xmemerlukan lagi untuk aku menulis itu.


semalam adelah kenangan,

hari ini adalah kenyataan,
dan esok adelah harapan..

July 09, 2010

malam semalam

akuh agak pening kepala semalam, dan badan dah rase cam xsedap.. sejuk sgt la. cam mmg nk demam pnas kut. sgt lapa, tp bile makan akuh xde selere.. skit je kut akuh mkan.. then akuh pn naek atas n bajet nk tit0 la. bab kepale dh xleh tahan dh.. nk tgk tv pn xlarat dh. hurm, pas2 akuh naek la. sampi je kt bilik.. aku mkn ubat la. bab xlarat dh, wlaupn slalunyer aku sgt liat nk mkn ubat. lg2 yang pil pnye.. pas2 aku nk lending la. leh plk akuh tgk katil akuh punye besi bawah 2 tjatuh. so tilam akuh senget2 la.. sgt la akuh xleh. aku try bt sendiri tp xlart plk. pas2 akuh pn suh mak aku tlg. tp cam mak pn xleh nk bt. pas2 akuh ngis la. bab sakit pale, n xtahan dh. sape tah sibuk kacau katil akuh tuh. pas2 danish tgk akuh nagis, tanye akuh.. yaya..pe? aku pn ckp la sakit pale..pas2 danish urut2 pale akuh cam slalu akuh bt kt dieh.pgang2 pale aku.. hehe, sgt cute kut. ikut pangai akuh sebijik. pas2 aku ngis. dieh pluk2.. cam klaka, tp aku tau dieh leh diharapkan la. pas2 dieh mmg haty sensitif. jiwe sgt halus. mama syg danish. pas2 dieh kiss aku. mak pn dh btulkan katil 2 ngn intan. so aku tito la..

hapy ending :)

July 08, 2010

MKF..

xtau nape n0w aku rase sgt benci kan dieh la.. bab aku rase dh sgt menyusahkan.. la kite kan dah xde pape, yah la kut nk sshkan akuh lg. cmne la nk suh gurl suke ko klu pangai cmnie. ko dh la xde kelebihan pape pn..cube la belajar jd cm biase. bkn nk suh ko jage aty ke ape.. just jadik normal, n x menyusahkan. bile akuh tanye ko bile nk byr utang, bkn ko nk jawab pn. kan dlu kite pnah janji, if kite still or not 2gether.. ko leh je bayar duwet 2 bulan2 cm biase. bukan akuh suh bayar full terus. aku tau ko xmampu, nk buat loan pn payah sgt nk lepas. nk bayar moto ko dlu pn dlu slalu misz. aku just rase nk tolong ko dlu, xnk ko ssh payah sgt2. lg pulak ko nk beli macm2. ko nk bg ayah ko duwet la. aku pinjam kan la. bukan nk mengungkit, tp aku rase skrang cam aku plak kene mengemis duwet ko. padahal ko yang utang aku. ko nieh laki xbemaruah ke.. aku xtau la nape.. tp sgt aku bengang ngn ko la. n bab aku ckp kt awek ko psal loan ko.. aku saje je, nk suh dieh yang igatkan ko. asek menyusahkan aku je stiap kali. cam la akuh xde keje laen dh lg. asek kene igatkan ko bayar utang. ko ade otak ko boleh igt sendiri x? xyah la nk bt2 lupe. lagi pulak ko leh je kut save kt hp. bile mase je kne byr hp ko 2 bebunyik la.. ko tau x, bile ko buat pangai cmnieh kan. aku rase nk bg idup ko menderite je. cam je akuh nk suh org patah2 kan kaki ko. xpn hancurkan moto ko yang dh mmg buruk 2. ye la, duwet akuh kut yang settlekan moto ko yang asek nk kene tarik 2 ha.. sangat la akuh menyesal knal ngn ko. pangai ko kut lg teruk dr kawan2 ko. dlu akuh sgt xsuke dorg bab dorg npak cm hampeh. tp ko hampehx10. encik cube la pkir klu nyusahkan orang slalu tuhan pn ssh kan ko jugak. tgk la, ko kan bayr duwet akuh cm suke ati bapak ko kan.. kejab nk bg separuh la. ape la.. bile dh akuh kate ye la, separuh. tp bulan depan jgn lupe.. bln depan ko xganty jugak. buat la muke ko yang mmg dh bodoh 2. so akuh dh pn senaraikan keburukan kat diri ko...nty aku akan update dari hary ke shary sebab2 kenape akuh beruntung sangat tinggalkan ko dlu. :)

~
sgt2 susah nk bayar hutang
~miskin
~perangai buruk
~kotor
~penyakit tibi
~suke buat/ckp sesuatu yang bodoh (mungkin mmg betul2 bodo)
~suke menunjuk2
~suka pura2
~kawan dengan semua yang hampeh
~suke melepak
~lembab
~suke buat keje last minute
~bangun lambat
~xsolat, wlaupn solat jumaat
~kadang maen judi
~suke menyusahkan orang laen

July 01, 2010

saye perlu make-up itu...

hari nieh je bape ramai kut tanye akuh sihat or x.. hehe, bukan xshat la... aku okey, ckit-ckit je x shat. tp npak sgt muke akuh pucat sal akuh x make up, sgt mlas la hari inieh.. lagi pule sok kan dh apply nk cuty. sgt x sabar nk mencantik2 kan rumah aku 2, wlaupn umah 2 murah jer. ;) hurm, 2 citer hari esok la.. malas mau pikir sgt. sekarang yang akuh pk2 sgt adelah muke akuh adalah seperti mayat. tiade darah dan sgt tidak berkaler. nape eh, bab aku kurang darah ker?? tp akuh rase dh xskit cm dlu lg la.. mane de aku flat2 lg n0w. haiyak... ape nk bt biar muke chantek wlau xde make-up. dah la sekarang nieh akuh xsuke sgt nk siap-siap nieh. sgt2 kemalasan. kuar pn akuh xpakai make-up sgt la. lagipun maybe coz skrang nieh aku tidur cam xnyeyak sgt.. asek berpk kut. bile la aku nk xde masalah.. so xde la akuh berpikir2 nieh.. hehe.. n skrg akuh nk bertekad utk rajin chantek kt diri.. bkn je ngn make-up tp ngn care pemakanan n laen2.. sekian.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...