every gurls have there own Herstory, but me?? i fight for it.
Lyrics (58) Tips (19) Quotes (12) Baby (10) Vblog (6) Imamku (5) gelagat manusia (3) Cit Cat (1) Novello (1)

Translate

SincerityNaddyStory

My photo
♥normal♥simple♥friendly

September 30, 2010

Langkawi Island =)

Actually aku pikir nk g nie pun bile dh sampai saat-saat akhir.. bukan ape abang aku yang nak holiday sangat bab anak dieh g ikut rombongan skol.. so kononnyer nak follow jugak la, risaukan anak die. last minute yang g aku, mak, k.ilah, abg akir, angah & budak-budak.. kat sane mmg sangat mengejar mase la..bab gerak malam jumaat n nak balek ari ahad. bab isnin aku keje and kakak terchenta pulak ade kursus. so nieh je la tempat-tempat yg sempat we all lawati.. hehe

enjoy :)






si jantung haty



kakak tersayang

with beloved mum
~kami~

September 29, 2010

Ada Untukmu

Di sana pungguk menanti
Mengharap bulan membalas rindu di hati
Di sini aku berdiri
Menunggu penuh dengan kesabaran
Tanpa manis madah
Janji yang puitis
Tuk persembahan
Hanya ketulusan
Sekeping hati suci
Aku…
Berikan kasih
Kalau itu yang kau mahu dari ku
Aku…
Berikan cinta
Untuk membahagiakan hari mu
Aku…
Sayang dirimu
Biarpun nafas ku sampai terhenti
Akan ku kota janji kita
Mendirikan Tajmahal cinta
Seteguh kasih
Shah Jehan kepada Mumtaznya.. oo..
Terasa indah pabila berdua
Semakin tiba saat bahagia
Merai cinta kita
Aku..
Berikan kasih
Kalau itu yang kau mahu dari ku
Aku..
Berikan cinta
Untuk membahagiakan hari mu
Aku..
Sayang padamu
Biarpun nafas ku sampai terhenti
Akanku kota janji kita
Mendirikan Taj mahal cinta
Seteguh kasih
Shah Jehan kepada Mumtaznya

Kekanda Adinda

oh kekanda jangan irihati
dinda naik pangkat lagi
oh adinda kanda mana dengki
malah kanda support bini

jadi dinda mahu mengambil masa
tapi kanda mahu segera
dinda ingin berjaya dalam kerjaya
tapi kanda mahu cahaya mata

dinda belum bersedia
kanda dah beria ia
jadi yg mana satu
tak perlu bertengkar
tak perlu bermasam muka

oh adinda tolong jangan lekas curiga
lekas cemburu buta
oh kekanda dinda perlu berhati hati
tak rela dikongsi

kanda kerja overtime terlebih masa
itu yg dinda harus berwaspada
ini semua demi masa depan keluarga
dengan dinda atau sebaliknya

kanda kerja malam
dinda kerja siang
jadi bila nak bertemu
tak perlu bertengkar
tak perlu bermasam muka

oh adiwira dewataku
mari ikut cara dinda
oh tun teja intan permata
mari ikut cara kanda

bagaimana
bagaimana
kita nak selesaikannya
apa keputusannya

oh kekanda mari nyawa
kita cuba komunikasi
oh adinda mari sayang
kita cuba toleransi

walau kita janji sehidup semati
kita berlainan
kanda polar kutub utara
dinda kutub selatan

komunikasi sikap toleransi itu yg kita perlu
tak perlu bertengkar
tak perlu bermasam muka
walau kita sering dgn cara masing-masing

kanda yg perdana
dinda yg utama
kanda sgalanya
dindalah nyawa

kita tetap bahagia bila bersama sama
bahagia bersama
bersama slamanya
bahagia slama- lamanya

September 24, 2010

Yank

Yank coba kau jujur padaku
Yank foto siapa di dompetmu
Yank kok kamu diam begitu
Sayang jawab atau aku pergi sayang

Aku tak mau bicara
Sebelum kau cerita semua
Apa maumu, siapa dirinya
Tak betah bila ada yang lain

Jangan hubungi ku lagi
Ini bisa jadi yang terakhir
Aku ngerti kamu, kau tak ngerti aku
Sekarang atau tak selamanya

Yank jangan kira ku tak tahu
Yank tak mudah kau bodohiku
Yank tolong dengarkanlah aku
Tapi sayang masih pantaskah kau ku panggil sayang

Aku tak mau bicara
Sebelum kau cerita semua
Apa maumu, siapa dirinya
Tak betah bila ada yang lain

Jangan hubungi ku lagi
Ini bisa jadi yang terakhir
Aku ngerti kamu, kau tak ngerti aku
Sekarang atau tak selamanya

Saat kamu mau bicara
Dan ku akan cerita semua
Apa mauku, siapa dirinya
Karna memang tak ada yang lain

Terus hubungiku lagi
Jangan bilang ini yang terakhir
Aku ngerti kamu, kamu ngerti aku
Aku sayang kamu selamanya

Aku tak mau bicara
Sebelum kau cerita semua
Apa maumu, siapa dirinya
Tak betah bila ada yang lain

Jangan hubungi ku lagi
Ini bisa jadi yang terakhir
Aku ngerti kamu, kau tak ngerti aku
Sekarang atau tak selamanya

September 23, 2010

Bila Syawal Menjelma

Setiap kali raye sekarang nieh..inilah yang we all sume adik beradik akan buat bab keluarge besarkan.. so mmg xkan lengkap la, ade je yang akan beraye kt umah mertua pulak. tapi yang paling penting setiap tahun xkan berubah dan mmg ade aktiviti berkumpul, abek picca n yang terpenting melawat dieh yang telah pergi... miSs u abah!!!

2010- kak erie n along xde, kak erie beraye kt melaka.. n along pulak kuantan.



September 14, 2010

kehidupan adalah satu perjuangan


kadang aku terjatuh dari mimpi yang indah...
dan mula aku bermimpi ngeri...
kadang aku mahu memilih jalan yang suci...
tapi tersasar aku ke jalan hina...
kadang aku ingin terbang tinggi nun di angkasa...
hakikatnya masih aku terpenjara di sini...
kadang aku putus asa untuk hidup...
tetapi xmampu aku taggung untuk mati...
kadang aku menjerit dan meratap...
cuma sekadar aku yang mendengarnya...
kadang aku berpura-pura aku kuat...
yang benarnya aku sangat lemah...

September 09, 2010

Aidilfitri

dan esok akan datangnya hari itu,
semoga mendapat keredhaan dari ilahi..
dan apa yang pernah dilalui,
semoga menjadi pedoman hidup di hari muka..
dan berikanlah dia yang telah tiada kerahmatan,
semoga arwah tenang dan aman di sana..
dan ajarkan menjadi ibu yang sempurna,
semoga hari mendatang lebih bermakna..
dan jadikan anak yang solehah,
semoga akan bahagialah ibu nanti..
dan bila hari esok datang,
semoga mendapat seribu satu hidayah dari yang berkuasa..

September 03, 2010

3rd September


hari nieh genap la aku menjadi anak mak selama 22 tahun.
thanks mak dah lahirkan ya... :')
ya sangat syukur ada mak n abah yang terbaek.
pada friends sume yang dah wish terimas ye..
hari nie aku taknak sedih, taknak marah.. no need to emo right..
danish, mama dah meningkat REMAJE.. danish tak kisah kan??
hari nie, aku datang opiz, n tak tau nak buat apa.
ape ye aku nak isi ngn masa terluang nie..
hurm, mungkin nak balik awal. bab ari nie jage bic lunch time t..
kenape ye, aku tak tau ape perasaan aku sekarang.
tak tau aku happy or sad umur dah bertambah.
haha..aku takut sebenarnye...;p

September 02, 2010

jika tiada dia

Danish sayang...

tau tak masa mak bawak danish balik kampung,
mama betul-betul rasa kehilangan..
mungkin sebab kita jarang berpisah..
yang mama ingat dulu pun sebab mama g kursus seminggu.
masa tu danish kecik.. jalan pun tak tau lagi.
tiap masa mama ingat danish, rindukan danish..
mama tengok video danish nangis pangil mama.
n air mata mama bergenang.
mungkin video tu akan mama tatap lagi waktu danish dah berkeluarga nanti.
danish mama terlalu sayangkan danish.
busu nakkan danish.. nak jaga danish. nak bawak danish balik melaka.
mama tanya, danish nak duk ngan sapa? danish cakap mama..
mama pasti danish terbaek tinggal ngan mama!!
danish, mungkin ke nanti mama akan kehilangan danish..?
mama mungkin pernah pukul danish.. pernah jugak marah danish.
mama pernah taknak cakap ngan danish bila danish pujuk mama.
tapi sesungguhnya mama takut sangat kehilangan danish.
danish satu-satunya yang mama ada.. harapan untuk mama hidup.
macam mana mama nak bernafas kalau takda danish.
macam mana nak teruskan kehidupan yang sunyi tu..
danish andai mama bukan yang terbaek, maafkan mama.
mama sedang cuba dan mencuba.. menjadi yang terbaek..
mama sanggup tinggalkan segalanya untuk danish.
danish jangan berpaling dari mama.. ye sayang..
mama perlu ciuman sayang danish.. mama chentakan danish.
kerna danish.. adalah hadiah dari DIA untuk mama.

terima kasih ALLAH, kau berikan dia yang terbaek untuk aku.

September 01, 2010

persaudaraan

kadang-kadang sukar untuk kita tafsirkan apa ertinya sebuah keluarga. adakah sekadar kerana kita ada pertalian darah. benarkah kita bersaudara? akan kah satu hari nanti, diri ini dibantu apabila terjatuh.. atau adakah nanti dicemuh? tapi mengikut apa yang dilalui sekarang cukup sudah untuk aku membuat kesimpulan, aku tak memerlukan saudara seperti mereka.. cukup la setakat nama saudara itu. tak mungkin mereka akan bersusah untuk kami jika diperlukan satu hari nanti. cukup dengan apa yang dah jadi depan mata sekarang. sanggup dorang menghina mak, buat macam mintak sedekah padahal pada harta yang tentunya hak mak. harta yang telah diwasiatkan pada mak. dan sekarang baru nak tanya kenapa nama mereka tiada dalam wasiat. sedangkan jawapan tu ada pada diri mereka sendiri. perlukah diungkit kisah-kisah yang dah berpuluh tahun terkubur. tak mungkin la mak aku nak menipu kerana harta tu, bukan mak aku yang meminta-minta. mak kecil, bodoh lagi waktu tu. korang belum-belum lagi dah mintak-mintak duit padahal kiteorang anak dia yang bersusah payah menghantar kesana kemari.. hantar balek kampung uruskan itu ini. tak kisah pun. sebelum ni pun mak memang dah ada cakap akan bahagikan duit tu pada korang sama rata. aku pun dah kirakan bahagian korang masing-masing pun. kami adik beradik pun tak kisah. kami ada duit gaji kami sendiri.. tapi bila korang buat macam mak aku bodoh sangat, aku takkan la happy kan.. siap nak menipu bagai. kenapa la kut. tak perlu la nak macam ni. perli-perli mak aku lagi, chantik sangat budi bahasa korangkan. dah la nak makan hasil orang lain, tapi kurang ajar. siap bercekak pinggang.. tepuk meja semua dekat mak aku. perlu ke?? jadi aku dan adik beradik yang lain pun menasihatkan mak supaya mak aku simpan je duit tu dulu. dalam erti kata yang lain, duit itu debekukan.. dan tengak la keadaan akan datang nanti camna pulak.. mak pun bukan la takda duit sangat sampai nak pakai duit tu. mak pun ada simpanan dia sendiri. ada duit pesara arwah abah, dan ada duit yang kami adik beradik kasi. tak perlukan sangat duit yang korang rebutkan tu..


buat saudara saudari yang sangat BERBUDI pekerti.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...