every gurls have there own Herstory, but me?? i fight for it.
Lyrics (58) Tips (19) Quotes (12) Baby (10) Vblog (6) Imamku (5) gelagat manusia (3) Cit Cat (1) Novello (1)

Translate

SincerityNaddyStory

My photo
♥normal♥simple♥friendly

November 29, 2010

Stress??

Dalam kehidupan kita seharian sekarang nieh... banyak sangat masalah yang membebankan..
Masalah kewangan, masalah dengan kawan.. teman lelaki/wanita?? Masalah keluarga..etc
Sesungguhnya semua adalah ujian dari yang maha Esa..
Semoga kita semua menjadikan semua itu sebagai cabaran dalam hidup,
dan menerima segalanya dengan hati yang tulus suci..
Moga hidup kita semua mendapat keredhaan dari yang maha Kuasa..Amin



Dan bersabarlah kamu terhadap apa yang menimpa kamu. Sesungguhnya ia merupakan perkara yang memerlukan keazaman (yang kuat)" (Surah Luqman 31: 17)


"Wahai orang-orang yang beriman, bersabarlah kamu (menghadapi kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara kebajikan) dan kuatkanlah kesabaran kamu (lebih daripada kesabaran musuh) dan bersedialah (dengan kekuatan pertahanan di daerah-daerah sempadan) serta bertakwalah kamu kepada Allah, supaya kamu berjaya" (Surah Ali Imran 3:Ayat 200)


"Dan berikanlah khabar gembira kepada orang-orang yang bersabar. Iaitu mereka yang apabila ditimpa musibah mereka berkata 'Sesungguhnya kita ini adalah kepunyaan Allah dan kepadaNya jualah kita kembali'. Mereka itulah yang (Allah berikan) kurniaan (dan pengampunan) serta rahmat ke atas mereka, dan mereka itulah orang-orang yang beroleh petunjuk." (Surah Al-Baqarah 2: 155-157)


"Dan Kami pasti memberikan ganjaran kepada mereka yang bersabar, dengan ganjaran yang terbaik di atas apa yang mereka lakukan" (An-Nahl 16: 96)

"Allah tidak akan membebani seseorang itu, melainkan dengan sesuatu yang sesuai dengan kemampuannya." (Surah Al-Baqarah : 286)

p/s : jumaat lepas ade dengar ceramah from Datuk Dr Nor Ashikin - PrimaNora, stress boleh membuatkan enzima...er,rupenyer ptutla enzima aku naek..bukan pasal seafood tapi pasal stress..hehe

November 23, 2010

77 tentang Naddy Amat

1)   saya tak chantek dan tak terlalu hodoh.. saye rase normal la kut.
2)   selalu pening naek tren, tapi tetap gak g keje naek tren.. ;p
3)   sangat suke makan ais.. puas hati kut bile dengar ais kene gigit ngn gigi..
4)   saye ade sorang anak, n saye rase dieh sangat comey.
5)   tak suke tempat yang bersepah.. tp saye bukan la rajin sangat mengemas.
6)   selalu pikir sal duwet, bukan mata duwetan tapi mmg hidup perlu duwetkan??
7)   tak suke rumah ramai sangat orang n bising, tapi kalau duk sensorg pun tak suke gak. pelikkan.
8)   saye mule kerja sejak abis spm.
9)   sangat-sangat nak sambung belajar. tp partime la..hehe
10) slalu bertukar-tukar mood. kejab okey n pastu tak okey pulak.
11) dah beli rumah n kereta sendiri.. alhamdulillah
12) sangat suke berpikir, act bukan suke tapi selalu je nak pikir-pikir..hiss
13) peramah, tapi kadang-kadang sangat senyap.
14) tak mampu nak kuar umah sensorg, sangat rase malu n serba tak kena.
15) suke warna pink..
16) kena buat jadual untuk pe yang nak kene buat, kene beli.. kene bla..bla..bla.
17) sangat cerewet, pernah sangup tak balek kg bab beg tak jumpe.
18) tak obses ngan barang mahal. janji pakai chantek okey la tu.
19) kadang-kadang rase diri manje, tp selalunya garang kut.
20) anak bongsu..dari 7 adik beradik.
21) ade banyak baju, tapi slalu pakai baju yang same. malas nk carik2..
22) sangat sayang kan harte bende. kedekut ke??
23) matured..
24) suke pikir masa depan..
25) sangat pandai bagi nasihat kt orang laen. tp kat diri sendiri tak tau la..
26) tak suke orang tau masalah diri sendiri.
27) boleh menangis dalam kete sensorang bab dengar lagu je.
28) tak suke ngan orang yang lemah.
29) takut kat kucing.
30) suke kat ular, monyet.. sangat cute kan..
31) bukan sorang yang penyayang.
32) suke shoping, tapi takde la boros kut.
33) ade sorang mak yang sangat baek, slalu pikir sal anak2 walaupn sume dh tue bangke. ILYSM MOM.
34) sekarang slalu terpikir nak beli kereta laen. boleh ke?
35) boleh tau kalau orang berkawan just untuk gunekan saye..
36) kawan-kawan mmg penting, tp family lagi penting.
37) dulu selalu sayangkan orang laen lebeh dr diri sendiri, tp skarang tak lagi. some people change..
38) tak suke ambil tahu sal orang laen..
39) suke bercccccaaaakaaaappppp...
40) saye tak makan pedas
41) baru je belajar pakai tudung kat opiz..
42) jarang sangat memasak.. tp bukan la tak reti masak.hehe
43) suke tunjuk protes.
44) kalau merajuk sangup tahan lapar.. nk tunjuk keras kepale.
45) sangat suke berjalan..
46) suke cube something new.
47) sangat suke berangan..pnah berangan kawen ngn ank raje naek kude..ape-ape je la.
48) klu stress mesti orang lean tau punye. bab slalu npak kt muke.
49) suke maen-maen.
50) takkan bosan klu dah mengadap game.. lagi2 game untuk gegurlz
51) minat pasal camera, n ade la dslr tapi rasenyer macm tak tau gune je??
52) lahir bulan september
53) bintang virgo (perempuan chantek) hahaha....
54) tak suke kawan yg suke menipu.. n suke mgumpat kawan sndri.
55) kadang-kadang rase dh ilang kepercayaan kat lelaki.. tp xde la smpi rase benci okey.
56) ade ramai kakak, so rasenyer dorang la jadi mentor..
57) suke pure-pure tak takut, tp sbenarnye dlm hati..tuhan je yg tau.
58) suke orang yg hensome.. ala sume orang pun same kut. hehe
59) pernah patah tangan n retak kat kaki..
60) make up... perlu kut.
61) sukekan cabaran dalam hidup.
62) minat sal kereta.. kire layan la..
63) boleh tlg tanye sal barang orang lean nk beli, tp barang sndri harapan la.
64) suke buat konon2 berlakon
65) tak suke bile orang suke menyuruh saye.
66) suke tengok cite sal princess2..
67) sangat suke nak menang. kepuasan kut..
68) tak suke mengalah.
69) pandai jugak la..:p
70) boleh buat seni hiasan cam jahit manik, wat lilin, buat deco kt umah. tp biase2 je la.
71) jiwa agak seni la.
72) banyak menyimpan rahsia..
73) terlalu memilih pasangan.
74) nakkan sesuatu yang sempurna.
75) senang nak paham orang laen.
76) suke abek tau bende-bende yang kecik..
77) selalu rase berdebar-debar..kenape eh??

November 19, 2010

Hari Lelaki dan Hari Tandas Sedunia

hari ini 19/11 adalah perayaan kedua-dua diatas

 
okey, aku tak tau la asal kite nak kene ade hari tandas nieh bab aku rase sume orang pun ari-ari g tandas gak kan. so aku rase patutnyer setiap hari adalah hari tandas sedunia or mungkin jugak hari tandas nieh untuk kite semua mengemas tandas di rumah masing-masing.. okey, aku dah mula mengarut.. yang penting balek keje t aku pun akan cube la bersihkan tandas aku ape yang patut.. bukan sebab hari tandas sedunia tapi bab untie aku ade kt umah.. welcome busu..:)
hurm, hari lelaki sedunia... okey boleh diterima akal la.. hari nieh mungkin aku akan lebih hormat pada lelaki-lelaki di luar sana.. mungkin aku takkan memaki hamun lelaki yang naek tren untuk bahagian wanita sahaja. atau mungkin juga aku takkan marah kat lelaki-lelaki yang bermulut wanita hari ini.. korang paham ke ape yang aku maksudkan?? okey... aku pun kurang pandai nak fahamkan.. bace je la berulang-ulang kali sampai paham.. eh, hari lelaki nieh patutnye lelaki-lelaki di luar sana patut lebeh gentelman la kan..?? aku harap pada hari lelaki nieh, takkan adalah lelaki-lelaki yang songot sekeliling aku.. so aku ucapkan selamat hari lelaki sedunia pada abah, abang aku.. danish..eh, danish lelaki ke still baby?? pada yang pernah menjadi suami, pada suami, pada bakal suami.. pada ex bf. next bf.. pada semua yang bernama lelaki... hope korang enjoy la ade hari lelaki nieh. mungkin boleh menakluk wanita? hurm, lupakanlah..
 
 

November 16, 2010

Dia Yang Telah Pergi

Hari ini genaplah 3 tahun arwah meninggalkan kami sekeluarga..
Semoga rohnya dicucuri rahmat dan berada di kalangan orang-orang yang soleh.
Aminnnnnnnnn.........
Abah, ya rindu abah sangat-sangat..:'))
Ya doakan abah selalu...ya harap abah tak tanggung dosa ya kat sana...
Malam nanti kiteorang sume akan buat tahlil tuk abah ye..
Biar semuanya berjalan ngan lancar..


Al-Fatihah

November 11, 2010

November Story

Walaupun bulan nieh belum lagi abes.. tapi aku dah pun buat banyak perubahan.. actually bukan aku yang buat la, dalam keadaan tak sengaje je.. so dpt la aku berubah demi masa depan yang lebih cemerlang, gemilang n terbilang...:) cewah..

Penyewa - November 2, 2010

budak lelaki 4 orang masuk umah..
n dh duduk pun skarng.. buat mase nieh xde la pape masalah pun..
cume ade yang sorang tu asek msg2 la..
xtau la nk try ke ape... tapi boleh ke penyewa n pemberi sewa eh?? haha..no skandal babe..

The New Cell Phone - November 5, 2010

yahuuuuuu.... saye dh dapat beli hp yang baru k...:)
walaupun murah tapi berbaloi la nk pakai untuk orang yang ade anak-anak kecil..

yang asek membantu balingkan hp dalam bakul mainan... thanks danish!!
actually belipun sebab Xperia aku dh sangat nyawa-nyawa itik..

 C3 (resit dieh lawa kan ade cartoon pe tah tu)
 X1 mase danish buat maen :'(

Pengesahan Jawatan - November 9, 2010

Alhamdulillah.. akhirnya sah jugak jawatan aku kt office nieh.
tak tersangke aku yang bos akan sign untuk sahkan jawatan..
ye la, aku bukan la yang terbaek kt sinieh kan..
tapi takpe aku akn kuatkan semangat untuk jadi yang terbaek pasnie.
thanks bos...:)

Berhijab - November 11, 2010

Hari nieh 1st day aku pakai tudung kt opiz..
kenape?? tah la.. aku cume rase dh sampai waktunye.
kt luar aku tak tau la aku akn pakai or tak..
tp aku akan praktis sampi nti pun aku akn pakai.
sekurang-kurangnyer satu jalan kearah kebaikan kan??

1st Day kat Opiz (Tudung Tu Semalam Baru Beli Dari Kak Lyn)
 

November 03, 2010

Tugas-tugas wajib PKP...???

Semalam baru saja kita berjumpa, berbincang dan menyelesaikan segala masalah yang ada
Kenapakah masih tidak kau mengerti apakah tugas kau yang sebenarnya??
Baru sebentar tadi, ku hantarkan kau utusan itu.. perlukah kau katakan sesuatu yang keji
Kenapakah masih tidak kau mengerti apakah tugas kau yang sebenarnya??
Sesungguhnya sifat mu sangat terpuji untuk menjadi seorang pegawai khidmat pelanggan
Kenapakah masih tidak kau mengerti apakah tugas kau yang sebenarnya??
Salahkah aku menjalankan tugas harianku.. tugas mengantikan dia (seperti di dalam memo)
Kenapakah masih tidak kau mengerti apakah tugas kau yang sebenarnya??
Tidak puaskah kau dengan gaji dan semua yang telah diberikan padamu
Kenapakah masih tidak kau mengerti apakah tugas kau yang sebenarnya??
Mengapakah itu yang kau jadikan alasan supaya kau di beri keistimewaan lebih dari yang lain
Kenapakah masih tidak kau mengerti apakah tugas kau yang sebenarnya??
Tak mengertikah kau,
semua sebulat suara untuk kau juga melakukan tugasan yang sama seperti semua
Kenapakah masih tidak kau mengerti apakah tugas kau yang sebenarnya??
Dan  itu kau tujukan untuk ku kerna kau sangat DAYUS untuk menjalankan tugasan..
dan disini aku cuma memerhatikan gelagat mu, yang sangat disukai ramai itu..XOXO

Penyewa dan dot..dot..dot

Alhamdulilah semua dah settle sekarang.. Budak-budak penyewa pun dh masuk. Duit pun dah bayar, so takde la aku pening-pening nak pikir penyewa lagi.. Tapi yang jadi hal nye las nite kan, pasal aku dh janji dari pagi lagi la ngan budak-budak lelaki tu yang dowang nak masuk umah malam.. Nak dijadikan cite pulak, aku dah abek kunci sume dari akaq aku la.. tp tak sempat nak tengok umah je, bab masa sangat-sangat mencemburui. malam dalam kul 9.30, dowang tu call cakap nak gerak dh, aku pun gerak la , janji jumpe kat umah berkenaan. masalahnye bile aku guna kunci yang banyak-banyak tu tuk bukak pintu umah, tak nak jugak dieh bukak-bukak. aku pun fed-up n call akaq aku.. boleh pulak dieh cakap lupe nak bagi kunci kat aku. then dieh kate nak gerak anta la bab budak-budak penyewa tu dah otw pulak. pastu agak lame jugak la aku tunggu dan tunggu lagi. sampai la budak-budak tu sampai. then aku call lagi akq aku tu.. masalahnya dieh kate pulak dieh ngah carik kunci lupe letak kat mane.. aku mmg angin terus la.. mak pulak ajak aku balek kejab. usha kunci-kunci yang ade kat umah.. aku pun layan kan je.. bab kalu tunggu pun tak tau sampi bile nak tunggu kan. aku pun drive ngan mate yang sangat mengade-ngade rase nak tito pulak. hiss... babak kang!! pastu g la balek kt umah tu balek, budak-budak tu g mam kt bawah.. aku pun terus naek atas bab akaq aku dh dapat carik kunci n antakan. aku bukak je pintu, sangat la besepah dan kotor.. n ade lah kekotoran yang degil.. so kami (aku, mak, kak watie) pun bersihkan la umah sikit-sikit, sian pulak kat budak-budak tu nanti. pastu, dah la abes sume.. aku balek umah, sampai dalam kul 12 camtu la, terus buatkan susu untuk kesayangan.. pastu bawu nak makan kan, budak-budak tu call n cakap kunci tinggal dalam umah.. aku pun cakap "takpe la t i antakan" (ngan nada yang konon-konon tak kisah).. pastu budak tu jawab takpe la bg tau mane umah aku so t dieh yang abek kunci. bla... bla...bla... aku pun pastu tito dalam kul 1 lebih gak la..ZZzzzzZzzzzZZzzz the end.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...