every gurls have there own Herstory, but me?? i fight for it.
Lyrics (58) Tips (19) Quotes (12) Baby (10) Vblog (6) Imamku (5) gelagat manusia (3) Cit Cat (1) Novello (1)

Translate

SincerityNaddyStory

My photo
♥normal♥simple♥friendly
Lilypie Kids Birthday tickers

February 21, 2012

Hye and salam semua. Hari nie nak story skit pasal apa yang kita mahukan dalam sesuatu perhubungan. pernah tak terasa yang kadang-kadang kita terlalu memilih dalam soal jodoh dan perhubungan.. tak nak orang yang macam ni and macam tu, nak yang ada ni and ada tu.. setuju tak kalau aku katakan yang itu adalah kehendak dan bukan keperluan kita dalam sesuatu hubungan. Kehendak nie merangkumi la jugak soal aspek fizikal, rohani and kewangan pasangan yang kita cari. selalu kan kita dengan yang orang kata....

- nak pasangan yang PUTIH..
- nak PASANGAN yang caring.
-NAK pasangan yang ada kereta mahal.

persoalannya kenapa kita macam tu?

manusia adalah ciptaan allah yang mempunyai nafsu, dan nafsu pula tidak pernah puas. contohnya, korang dah ada rumah teres..mesti lepas ni korang nakkan rumah banglo pulak. ye dak? sape yang cakap tak tu maknanya dia takda nafsu la tu..hehe. same je teorinya dalam hidup berpasangan, kita nakkan sesuatu yang lebih baik dari apa yang kita ada. tapi bukan la bermaksud kita perlu tamak, bila dah dapat seorang yang boleh meyakinkan kita..terima dan jagalah dia sebaiknya. bukan bila kita dah dapat seseorang yang sesuai.. then kita push dia untuk jadi sesuatu yang kita mahu. sama la jugak contohnya, kita ada kereta kancil tapi sibuk duk ubah jadi mira.. macam mana pun kita touch up, kereta kita tetap kancil. terimalah seadanya.. kita boleh membimbing, tetapi kita juga haruslah boleh untuk dibimbing, bukan hanya mahu menerima.. tetapi sepatutnya juga memberi. itulah sebenarnya satu perhubungan.. dan bagi aku sendiri, untuk memulakan sesuatu perhubungan itu tidak ada yang menjadi masalah.. tetapi untuk mengekalkannya itu la yang terlalu payah. siapa sokong??

MENGEKALKAN SESUATU PERHUBUNGAN
-bekerjasama
-memberi dan menerima
-bertolak ansur
-memahami
-bertanggungjawab




2 comments:

  1. allah mencipta umatnye dgn sempurna..ajal+maut+jodoh+pertemuan semuanye dia lebih mengetahui,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. allah menciptakan setiap manusia mempunyai kelebihan & kekurangan. dan takdir allah memang xde siapa yg tahu. tapi kite boleh beriktiar utk jd yg lebih baek dr dri kite yg skrg..:)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...