every gurls have there own Herstory, but me?? i fight for it.
Lyrics (58) Tips (19) Quotes (12) Baby (10) Vblog (6) Imamku (5) gelagat manusia (3) Cit Cat (1) Novello (1)

Translate

SincerityNaddyStory

My photo
♥normal♥simple♥friendly
Lilypie Kids Birthday tickers

August 19, 2010

sakit dan sakit lagi.

hari nieh masuk la hari yang ke-5 aku tak berpuase.. bukan aku taknak puase tapi kesihatan aku sangat tak mengizinkan. camne pun, aku rugi gak tak puase bab aku bukan makan sangat pun. aku takde selere nak makan sangat la. kat umah pun aku asek baring je. ari nie aku try utk keje.. harap semua akan okey. insyaAllah.. itu pun aku menumpang g keje ngan akak aku. sebenarnya semalam pun aku dah nak g keje.. aku dah siap-siap, then aku gerak la.. but mase drive kat sentul yang sesak n sangat jem tu ha, aku dah rase pening n takde nafas. aku terus call akak aku, hope bile aku dah cakap ngan someone rase tu sume hilang.. akak aku terus la tanye nak die abek kat mane-mane tak. bab aku dah penah camni jugak dulu. so mungkin sakit tu berulang. so aku cakap, "takpe la dah nak sampi tren nie.. ko cakap ngn aku je kak" konon aku sangat tabah la.. tu pun dalam keadaan tersedu sedan dalam kete n kete sebelah aku tak tau la kate ape.. aku tak pedulik dah pun sebab aku rase sakit n ilang rase malu aku tuk orang tengok aku nangis dah. aku teruskan perjalanan jugak n aku sampai kat tren. tp aku tak park kat tempat biase, tapi aku park depan masjid. kononnya jalan tak bape nak jauh sangat la. lagipun kalau pengsan ade la kut orang yang akan nanpak. aku pun terus jalan walau aku rase pening lagi. sampai kat tren.. aku tengok tren gerak kut 7.35 am. aku duk tunggu la sebelah sorang pempuan tu, konon kalau pape sangat aku mintak tolong die la. pas aku tunggu-tunggu tren dalam pening-pening tu, tren pun sampai. tapi mase tu, pening aku dah sampai tahap max kut. trus aku msg suh akak aku call balek. bab kedit aku pulak dah abes call die mase kat dalam kete tadi. terus akak aku call balek, alhamdulilah la. kalau tak akak aku yang sorang nieh mmg liat la nk reply or angkat fon. aku pun tanye "kat mane, abek aku sekarang leh tak." mase tu air mate aku dah dok menitik lagi dah. akak aku pun suh aku tunggu. aku pun abek mase tuk diri aku sikit..pastu aku g kat kete balek. konon leh baring sikit. leh la hilang pening aku sikit. tapi masuk kete je abes la aku kuarkan sisa-sisa air mata yang aku pendam tadi. setelah agak lama aku pun penat, n aku pun diam sendiri la. tapi aku terpikir pulak arwah abah aku. terus la kuar perkataan ABAH n air mate aku menitik balek la. kalau abah ada, die mesti hantar aku g keje. kalau abah ada mesti die belikan sume je yang aku mintak. kalau abah ada die takkan biar aku tak makan. die akan pakse n belikan ape je yang aku nak makan, walau jauh mane pn kedai tu. sekarang aku sangat-sangat rindukan abah.. semoga abah tenang n aman kat sana.. amin. tak lame pastu, akak aku datang n anta aku g klinik, doc cakap tekanan darah rendah. jangan puasa la. makan ubat ye. sama cam yang dieh cakap ari isnin aku datang ritu. aku iakan je.. aku balek n terus rest. danish pun tak nakal sangat. die tau aku tak bape nak sihat sangat bab aku cakap kat die mama sakit danish. die pun terus letak tangan kat dahi aku n cakap cian mama. n aku still muskil kenape aku asek sakit sekarang. doc asek cakap badan aku tak tahan je. padahal dulu aku okey je. nak kate pgnent, mmg tak la. tak mungin sakit bab pgnent. so sebab aku terlalu memikir ke? bab aku agak stress ke sekarang nieh? aku tak tau. n aku dah rase tak tahan nak makan semua ubat yang ade nie.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...