every gurls have there own Herstory, but me?? i fight for it.
Lyrics (58) Tips (19) Quotes (12) Baby (10) Vblog (6) Imamku (5) gelagat manusia (3) Cit Cat (1) Novello (1)

Translate

SincerityNaddyStory

My photo
♥normal♥simple♥friendly
Lilypie Kids Birthday tickers

August 09, 2010

bile itu dan ini terjadi

hari ahad, anak aku jatuh.. kat mana aku pun tak tau. tapi yang penting, luar dari rumah la. aku dah cakap kat budak-budak tu (intan & nadirah) jangan bawak danish. tapi tersangat la degil dorang tu. nak dijadikan cerita anak aku jatuh n kaki dia belah kiri berdarah. so anak aku yang sangat-sangat manje tu menangis-nangis la kate tan wat..tuh, arah mama.. lagi tambah kuat dia menangis bile ada darah kat kaki la, bab danish mmg jarang sangat-sangat la luka yang berdarah-darah nie. aku pun pujuk la danish, then aku buat-buat cubit intan sebab danish nak aku marah intan. pastu aku bukakkan baju n seluar dieh. ajak mandi sekali ngan cuci luka dieh. tp danish taknak. so aku biar la lama sikit. bagi minum susu n susu coklat.. dua botol sekali dieh tibai minum. dah lama-lama aku cakap kang tutttt pedih nak ke? pastu danish pun nak la mandi. pas mandi aku sapukan gamat sikit, dieh merengek la sikit. pastu dia pun okey.. n siap maen tumbuk-tumbuk ngan angah lagi.

then pada hari-hari yang lepas pulak.. mmg kereta dah mula meragam-maragam. mungkin dia pun nak ikut demam macam aku jugak.. sayang ku, demam sikit-sikit dah la.. jangan sampai masuk icu pulak. duwet dah macam air keluar nie, bermacam-macam yang nak digunekan lagi ye. then selepas hantar repair, td mase drive nk g keje.. rase cam tak sedap hati lagi. macam tersentak-sentak dan bakal mati enjin lagi. aku ape lagi terus la memecut balik umah. dan pastu aku tumpang la akaq aku cam selalu. nasib baek aku ramai kakak-kakak yang leh membantu. hehe.. dan dalam beberape hari nie mmg aku dah pikirkan perlu ke aku beli kereta baru? kalau beli tak rugi ker bab kereta aku yang sedia ada nak abes bayar dah. lagi-lagi tu kan kereta arwah abah.. so aku terasa lebeh memories bile bawak la, walaupun burung dalam kereta tu dah aku keluarkan. tp klu beli kereta baru takyah la sibuk pikir nak repair kereta lagi. so sekarang aku dalam dilema.. yang aku tak dapat nak abek keputusan sendiri sekarang.. mak, apa pendapat mak nie?? orang ikut mak je. masalahnya mak ngan orang sama-sama buntu. hiss....

dan selepas itu pulak, aku sibuk memikirkan pasal hp aku pulak. nak dijadikan cerita, semalam aku g la kedai hp, kononnya nak abek hp akuh yang dah siap tu. dan bile aku sampai je kedai dia, aku tengok hp aku punye housing pun tak betukar lagi. selame sebulan++ nie.. ape kut yang dieh repair hp tu? mmg cukup-cukup membuang mase aku la hantar betulkan hp kat kedai cina lahabau tu. sial punye.. padahal dieh just tukar cip, cip boleh siap dalam mase tiga hari dan paling lama seminggu. kenapa selama aku call die tak cakap yang mmg tak boleh nak buat hp tu. kan lagi senang, tak perlu la dieh nak bukak hp aku bagai. bab dieh mmg tak boleh nak buat hp tu. klu aku tau mcm nie mmg aku tak bagi la die repair hp aku. WTH!! mungkin sume barang dalam hp aku tu dah ditukarkan barang local. dan aku sangat la berangin. kang dah bayar, tp hp aku still tak leh pakai.. aku terasa gak nak buat aduan kat persatuan pengguna. biar orang laen tak lagi tertipu ngan cakap-cakap cine bodo tu. dan korang suma takyah la g kat kedai hampeh nie ye..

ONE STYLE MOBILE ENTERPRISE
g-K03A, Ground Floor @ Brem Mall,
Jalan Kepong 52000 Kuala Lumpur.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...