every gurls have there own Herstory, but me?? i fight for it.
Lyrics (58) Tips (19) Quotes (12) Baby (10) Vblog (6) Imamku (5) gelagat manusia (3) Cit Cat (1) Novello (1)

Translate

SincerityNaddyStory

My photo
♥normal♥simple♥friendly
Lilypie Kids Birthday tickers

August 14, 2012

Lelaki memang kurang ajar


Hi rakan taulan sekalian..

dalam hidup nie aku selalu terpikir,
kenapa sesuatu tu jadi macam ini, kenapa macam itu..
and kadang-kadang persoalan tu memang takda jawapannya.
pelikkan, walau patutnya setiap persoalan ada jawapannya.

aku selalu pikir nak semua macam yang aku tetapkan..
tapi aku manusia biasa, aku tak dapat nak kawal orang lain.
kadang-kadang diri sendiri pun aku tak boleh kawal jugak. Yes tu TERUK!
tapi sebab tu la aku boleh belajar erti kehidupan.

tak semua kita nak tu baik untuk kita..sigh!

dalam misi dan visi aku mencari imamku..
selalu aku jumpa orang yang salah-salah belaka..
 mesti la jumpa yang salah sebelum yang betul kan?
tapi kadang-kadang semua tu buat aku mual, aku loya.!!

oh, dont get me wrong..
aku tak prgnent.. aku pun tak benci lelaki..
cuma aku... aku tak tau nak kata macam mana..
oh, aku dah pun luahkan aku MUAL, aku LOYA..

 dalam aku tersalah memilih imam..
macam-macam jenis orang yang dah aku jumpa..
yang mukanya hodoh, yang baunya busuk, yang macam-macam lagi.
tapi itu luarannya saja.. aku boleh terima semua orang tak sempurna.

tapi aku tak boleh terima bila orang tu takda adap..
well untuk pengetahuan umum aku memang berkawan dengan semua jenis bangsa..
and aku pun pernah "couple" dengan yang non muslim. itu bukan masalah kan.?
tapi adap tu semua bangsa pun kena ada kan.. itu yang menentukan peribadi diri kita.

aku rasa semua perempuan pernah melalui situasi yang nak aku katakan nie.
aku rasa pondan pun ade jugak yang kena jugak la..malah selalu lagi kena.
oke aku kesian dengan golongan mereka.!!
tapi kami2 tak berdaya nak buat dekat jantan-jantan yang tak sedar dek untung itu.

selalu kebanyakan lelaki suka mengayat perempuan..
dan ada jugak ayat-ayat yang dah lapuk dan tak relaven lansung.
tapi baik lagi ayat-ayat bunga macam tu..
dari korang bagi ayat-ayat yang memijak-mijak maruah kami.

ada jenis lelaki yang akan merajuk untuk tarik perhatian..itu tektik atuk aku dulu.
aku kenal orang jenis suka merengek nie, sebab ex aku dulu macam tu la.
tapi yang kelaka bukan kantoi ngan aku, tapi dengan kawan aku.
gurl yang dia ayat cita dekat kawan aku, no wonder la my friend pun tak suka u..

lelaki yang aku tak tahan sekali bile kite buat baik dia pijak kepala.
bila dah baik mula la dia hilang respect dekat kita and kata yang bukan-bukan.
so aku abek kesimpulan, kita tegur dorang and biar dorang pilih jalan yang dorang suka.
tapi cara aku tegur sekarang nie memang sangat lembut la..

contohnya :
lelaki sekarng ramai yang gatal-gatal gile, ayat lucah-lucah!
bila lelaki kata nak sentuh2 kita.
"maaf ye awak, tapi saya nie perempuan, islam pulak tu. saya tak berminat."

lelaki guna islam untuk mempengaruhi sebab tau gadis sume kan nak menuju Al-Jannah.
bila lelaki kata nak bt sesuatu demi allah untuk kita.
"alhamdulillah, insyaallah awk."

so senang kan nak ckp secare halus untuk biar mereka faham.sekian..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...