every gurls have there own Herstory, but me?? i fight for it.
Lyrics (58) Tips (19) Quotes (12) Baby (10) Vblog (6) Imamku (5) gelagat manusia (3) Cit Cat (1) Novello (1)

Translate

SincerityNaddyStory

My photo
♥normal♥simple♥friendly
Lilypie Kids Birthday tickers

September 13, 2012

oLd SkuL


Hye semua.. hari nie tetibe je rindu dekat zaman-zaman sekolah dulu-dulu.
mase tu aku sangat la comel. bibir merah, pipi gebu takde jerawat. oke boleh muntah sekarang.!
tp aku bukan nk highlight pasal kecantikan sebenarnye, tapi aku nak cakap zaman yang sangat seronok.
zaman sekolah la yang aku rasa sangat best n tak boleh dilupekan..
bila ingat je mesti boleh buat korang senyum sensorang kan.
betapa sangat tulus mase tu. lurus je percaya semua benda n takkan tanya banyak-banyak.

1) aku start suka someone dari darjah 1. woi, memang la gedik kan..darjah satu dah memandai crush bagai.!  aku ingat lagi name die Hilmi, ketua darjah..tak lame pastu aku suke Fendi pulak, penolong class..

2) aku ingat lagi masa sekolah dulu aku kene ada bf dh keje, and selalunya macam tu la. tapi bf kat sekolah pun nak sebab jage keselamatan, n boleh la maen-maen mata. ish, nakal oke.

3) ingat lagi pernah naek kereta bf aku dulu padat n sendat,dah le kete satria fuhh, bepeluh! sebab sampai 6 orang dalam kete tu. bf igt anta aku je g skol, skali dengan kawan-kawan penuh aku angkat.

4) dulu trend kt skol pakai kain labuh-labuh..kasut high cut rendam nila..tudung kena pendek sikit. pastu kat lencana jaet silang-silang ngan benang colour-colour. bra kene corak kuit miut or pakai silang-silang jugak.. macam-macam sangat oke.

5) tudung sekolah kene letak kertas keras, pastu peluh kumpul kat situ. or letak lilin..kasi keras n senang nak bentuk.. al-maklum, tak pandai pakai tudung lagi. tapi sampai sekarang aku rasa petua lilin tu berguna la.

6) awal tahun je nak kene pakai semua baru, akhir tahun pulak kene conteng-conteng baju.. sekarang trend lagi tak bende nie?

7) dulu mase bf buat surprise boleh telompat-lompat la.. ye le budak sekolah, mane matang lagi nak malu-malu..

8) setiap kali besday kita or kawan kita, mesti ada operasi baling telur n tepung.. aku pun tak paham kenape kalau dipikirkan elok lagi kite orang g buat kek. tapi dah keturunan bende tu kan?

9) asal gaduh je kat padang sekolah. pastu kene ade repeat. aku tak selalu gaduh-gaduh la, just pernah la mempertahankan diri je. paling teruk group we all mase tu gaduh kat highway karak. aku tak igat le budak tu bawak parang ke ape. tapi esok kt sekolah sume name naek. mmg terbaek.!

10) mase aku form 2-3 aku dpt moto, seriuz kesian bapak aku. belikan skuter tu pas aku rengek-rengek. aku pulak hari first dah jatuhkan moto.! tp lagi terbaek moto tu buat tangan aku patah. nasib ade abg selalu ngorat ade kat padang umah. tapi kesengalan aku terserlah bile tanya doct "tangan sy kene potong ke nanti?"

11) meja ujung kat kantin sekolah macam hak group kiteorng la. sape duduk memang kene halau. tapi aku tak pernah pun halau orang.. aku kire baek kan?

12) keluar serong ikut pintu belakang..eh macam tu pun adekan?

13) dulu malas gile time kene solat kat surau sekolah. sanggup aku tipu cakap period. and duk dalam kelas yang sume sekali period. tapi dah hari-hari memang ustazah suspek la.

14) dulu bile period selalu bocor-bocor.. kenape entah!! tapi aku buat muke tak malu je.. ke memang budak-budak so takda perasaan malu.

15) aku first colour rambut masa darjah 5. tapi balek umah tu mak aku memekik la. and akaq aku kate rambut aku colour bohsia. esoknye back to normal sebab cikgu sound.! cinabeng betul.!

16) dulu pernah kut cikgu marah pakai inai.. seriuz mengelabah bila die suh ilangkan inai tu. tapi tu bukan aku, tp kawan aku.. siap rendam clorox. haha

17) bila exam je sume pakat-pakat meniru. yang agak-agak skema tu bengang pulak..usha tak puas hati punye.

18) dlu mase sekolah ade sesi pagi and petang. so selalu la maen balas-balas surat bawah meja. masalahnye dengan abg-abg je..kakak xde pun.! pastu gabra bile one day abg-abg tu tunggu kak class nak jumpe.

19) perhimpunan sangat bosan and kene larikan diri dari tindakan disiplin.. selalu kene beratur ikut kelas. aku lari konon nak g toilet

20) balik sekolah couple-couple. kalau tak pun mesti le jalan ramai-ramai tapi kat depan couple kite tunggu jugak..

zaman sekolah aku dulu-dulu sangat happy, sebab duwet abah kasi.. mintak je.! pastu belajar pun tak sangat la. maen-maen je lebih. kate study group tapi kite orang pillow talk, gossip je lebih.! bile tengok buku je tito.. tapi masa tu awesome la. masalh kecik tapi selalu rasa macam nak mati dah masa tu.. bila dah besar nie aku belajar macam-macam dari bende lepas le. tapi aku selalu mase dulu maen-maen je. so aku baek le kirenye kan?haha..k la, aku dah merepek meraban.. kbai!. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...