every gurls have there own Herstory, but me?? i fight for it.
Lyrics (58) Tips (19) Quotes (12) Baby (10) Vblog (6) Imamku (5) gelagat manusia (3) Cit Cat (1) Novello (1)

Translate

SincerityNaddyStory

My photo
♥normal♥simple♥friendly
Lilypie Kids Birthday tickers

October 27, 2011

kerenah (suke nak cakap benda yang diri sendiri buat)

pernah tak korang alami situasi macam ni. orang tu pandai duk nak bercakap bum bang bum bang kat korang punye la nasihat berbagai-bagai. padahal, diri dieh sama je buatnya (hampeh). Woi-woi!! Ko cakap ngan chermin ke woi.. hakhak. gelak sikit depan chermin tengok muke ko la. ke ko nak ludah je kat muka ko tu..?

it's up to u bebeh..
ludah pun bagus jugak..
puaskan je hati ko.

oke la.. korang seriuz tak paham apa aku meraban sekarang nie? aku nampak macam seriuz stress time menaip entry nie? well. wtf aku nak stress untuk kerenah-kerenah jahaman macam nie. korang pun tau, siapa yang sedang bercakap depan chermin sekarang kan.. aku just tengah duk mengadap monitor nie je ha. haha. oke la, tak yah la aku nak bagi intro panjang mengurai sangat kan. t korang benci pulak. 

situasi 1

(semalam)

milah : dah-dah la kau menangis tu eton. ex bf kau memang dah tinggalkan kau pun. kau nangis pun bukan boleh buat di cium kaki kau balik. Dia dah tinggalkan kau. dari kau nangis meraung macam anak setan, baik lagi ko gi ambik air sembanyang, solat. tenangkan hati kau

eton : aku tau, aku just nak tunjuk frust tu yang aku nangis meraung-raung. sampai hati ex aku buat macam tu. tinggalkan aku bab aku makan kerepek pisang die je.

milah : lagi-lagi tu yang ko nak ungkitkan.. bosan la aku nak melayan kau ni.

(hari ini)

milah : eton..tolong la aku.. bf aku dah tinggalkan aku sebab aku makan kerepek pisang faverote die tu. apa aku nak buat nie. puas aku mintak maaf. aku siap dah ganti balek seguni kerepek pisang die. tapi die tetap taknak kat aku (sambil sedu sedan menangis).

eton : la.. yang kau makan kerepek pisang die buat apa? takpe la..takda jodoh tu.. ko sabar la.. tak moh tak moh nangis camnie lagi. ko bila nangis bertambah buruk macam beruk.

milah : tapi aku sayangkan dia sangat. sayang sangat-sangat. aku mati kalau takda dia.. (meraung)

eton : dah la..g ambil wuduk, ko g solat k... (cakap dalam hati ~lantak kau la)

situasi 2

kakak : kau nie kenapa nak bilik mak jugak. mak tu dah tua. patut kite bagi keselesaan dekat die. nie kau nak bilik dia pulak.

adeq : mak yang kasi. suke ati aku la..

kakak : mak cakap kat aku dia kecik ati ko nak bilik dia. ko bila orang tegur melenting. merajuk.

adeq : alah ko abek bilik aku sekali ngan bilik abah kau tak ingat pulak. kau tak pikir pulak keselesaan dia. ko tak pikir pulak kecik ati aku. sial!! (cakap dalam hati)


so dari situ kite dah dapat pengajaran yang selalunya kita hanya pandai bercakap dan tak pernah buat pun apa yang kita sendiri cakapkan tu. so sebelum korang nak nasihatkan or bercakap sesuatu.. sila la, tengok muka dalam chermin dulu.. jangan la, korang sibuk duk suruh orang lean pakai baju, tutup aurat.. padahal korang sendiri yang telanjang..

sekian.. selamat beramal. bui.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...