every gurls have there own Herstory, but me?? i fight for it.
Lyrics (58) Tips (19) Quotes (12) Baby (10) Vblog (6) Imamku (5) gelagat manusia (3) Cit Cat (1) Novello (1)

Translate

SincerityNaddyStory

My photo
♥normal♥simple♥friendly
Lilypie Kids Birthday tickers

July 12, 2010

kita

kiranya kesempurnaan yang kau harapkan..
lebih tinggi dari gunung yang menimbun,
aku hanya bukit-bukit kecil yang sering dijejak..
kiranya kelebihan yang kau impikan..
lebih dari lautan yang tidak bertepi,
aku hanyalah liku-liku sungai yang sempit lagi kotor..
kiranya keindahan yang kau inginkan..
lebih dari mutiara yang dipandang dunia,
aku cuma sebutir darinya yang tertanam sepi didasar lautan..
kiranya kesenangan yang kau idamkan..
lebih dari setaman kuntuman bunga mekar mengharum,
aku cuma setangkai tulip putih yang kembangnya tiada..
aku ada tawa yang ingin dikongsikan bersamamu..
aku juga ada duka yang tak ingin membebankanmu..
aku ada senyuman yang jarang kuukirkan..
aku juga ada tangisan yang mengiringi perjalanan..
bersamaku ada setulus kasih sayang buatmu..
bersamaku bertamunya rindu yang tidak kenal erti jemu,
selagi diriku ada diingatanmu
&
bersamaku ada bahagia yang inginku tahtakan buatmu..
selagi kau ikhlas meniti liku-liku bersamaku..
bersamaku ada doa yang sentiasa digalas..
perubahan detik mencipta usia,
hilangnya doa andai sakaratulmaut menjelma..
bersamaku ada kesetiaan..
umpama karang yang teguh dilautan gelora,
akan hilangnya setia andai karang diganggu utuhnya..
bersamaku ada kejujuran.
ibarat langit membumbungi bumi,
hilangnya jujur saat langit dan bumi bersatu..

biar rindu asal tak jemu,
biar kasih asal tak sedih,
biar cinta asal tak terseksa,
biar sayang asal tak hilang,
biar berpisah asal hati tak berubah..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...