every gurls have there own Herstory, but me?? i fight for it.
Lyrics (58) Tips (19) Quotes (12) Baby (10) Vblog (6) Imamku (5) gelagat manusia (3) Cit Cat (1) Novello (1)

Translate

SincerityNaddyStory

My photo
♥normal♥simple♥friendly
Lilypie Kids Birthday tickers

December 08, 2010

Pergaduhan laki bini kt Opiz..

seriuz aku rase cuak lagi sekarng..mengigil kut aku rase..
tah kenape la aku slalu jadi insan terpilih untuk melihat semua kejadian2 camnie..
okey, cite dieh camnieh.. baru je di kejab tadi.
aku cam biase wat keje ngan tekunnyer..hehe
ngan sibuk masak memasak kat cafe aku g..
pastu ramai la kuar masuk kt bic nieh.
name pun business information centre kan..
okey pastu ade la sorang mamat nieh..
keje sinieh duk situ..tibe2 memekik..
aku ingat dieh mara sape la..
ke angin kus kus dtg ker.. upenyer dieh ckp ngn hp kut...
pastu tak lame, dtg sorang pompuan (wife dieh).
tah dorang gaduh ape kt depan aku nieh ha..
pastu tibe-tibe abg tu pukul wife dieh ngn payung.
sangat aku tergamam.. n kesian + confiuz.
pastu laki tu membebel pe tah, same la pompuan tu jgk..
byak sangat aku dengar sampai tak diterime otak dh.
yang aku dengar laki tu ckp "btpe kejar2 dieh".
pastu pompuan tu ckp "sampai mati dieh kejar gak"
okey dorang pun sambil gaduh sambil kuar.
tapi dengar la sanpai kt bic nieh jgk bab lif kan tak jauh.
tibe2 polis bantuan pun masuk campur dh.bab bising sangat.
agknyer berpukul-pukul lagi bab bising lagi kuat.
pastu polis bantuan tu leraikan...
n tah camne kenal pulak pompuan tu ngn staff mida kt dalam nieh.
pun ngadu-ngadu la..tp bagi aku selesai ke masalah klu pukul2??
klu tak suke lepaskan la cara yang baek..
bkn buat cam binatang...nak menjatuhkan maruah org laen.
ye dan mungkin aku tak tau masalah dalaman dorg.
tp lg baek klu jangan memganggu waktu bkerja.
dekat tempat bkerja.. kan boleh jadi gosip..buah mulut orang sume.
so bincang la baek2.. n mase kedua2 dalam keadaan yang rasional.
bukan dalam keadaan mara.. aku tengah tertekan..

p/s : aku bukan nak ceritekan keburukan orang dekat sinie..aku pun tak perfect mane...tapi kite sbagai manusia.. baek lelaki or pompuan pikir la dengan tenang n buat keputusan yang matang...jangan ikutkan nafsu n amara. yang baek jadikan ikutan yang xbaek jdkan pedoman..salam.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...