every gurls have there own Herstory, but me?? i fight for it.
Lyrics (58) Tips (19) Quotes (12) Baby (10) Vblog (6) Imamku (5) gelagat manusia (3) Cit Cat (1) Novello (1)

Translate

SincerityNaddyStory

My photo
♥normal♥simple♥friendly
Lilypie Kids Birthday tickers

December 06, 2010

Anda belum matang sekiranya..

Salam..actually aku selalu cakap kt kawan-kawan aku yang aku dh matang / matured.. tapi tak tau betul ke bende yang aku cakap tu..hehe. n tadi aku terbace la page sorang hamba allah nieh.. matured tak matured so aku copy paste utk renungan kite bersame... so korang boleh la menjadi juri, n nilai kan.. adekah aku nieh matured..:) selamat beramal...

- Menghabiskan nilai kad telefon prabayar (top up) untuk berbual dengan kekasih anda sedangkan wang tersebut adalah duit raya atau wang kiriman ibubapa untuk anda membeli bende- bende berfaedah macam buku or so on.

- Rela menunggu berjam jam dalam hujan pulak tu untuk tengok gadis yang anda cintai melintas sedangkan anda solat (ngadap tuhan) secara ekspres dan melaju je (kurang 2 minit for 4 rakaat). Ataupun kekadang tak solat langsung!

- Memarahi dan memaki hamun bahkan sanggup menampar, luku, tumbuk adik anda yg silap cakap atau kekadang mengacau anda mmbuat kerja penting. Sebaliknya mampu tersenyum sekalipun dimaki or dihina oleh teman wanita anda ataupun sanggup melayan teman wanita/ lelaki yang call anda ketika anda tengah buat kerje penting.

- Sanggup membaca novel cinta yang beratus ratus mukasurat tu dan dapat menghabiskan novel tu dalam masa sehari. Padahal tak pernah membaca quran melebihi sepuluh minit ataupun tidak mengusiknya langsung dan hanya dibiarkan berhabuk.

- Asyik terkenang wajah kekasih anda yang hanya baru seminit berpisah dengannya tetapi tidak terkenangkan pun wajah mak ayah yang dah lame tak jumpa.

- Susah hati, tak senang duduk kalau tak menerima surat, e-mail, sms daripada orang yang anda cintai sebaliknya anda sendiri sudah lama tidak tahu menahu mengenai mak abah dan keluarga anda atau tidak menelefon atau bagi sms pada mereka jika anda berjauhan.

- Memakai pakaian sehabis baik, paling mahal dan pakai minyak wangi segelen untuk berjumpe or berdating dengan kekasih hati anda sebaliknya hanya memakai singlet atau tidak berbaju langsung ketika berjumpa Allah (solat) dengan bau badan yang semerbak, harum, dan nyaman (busuk, tak mandi before solat kalau berpeluh)

- Lebih banyak mengucapkan "i love u" "miss u so much" "love u forever my dear" berbanding kalimah- kalimah zikir seperti 'allahuakbar' 'astaghfirullah' 'subhanallah' 'alhamdulillah' dan lain- lain !!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...